Nejčastější dotazy – Certifikace Dřevostaveb

1. Jsme tři živnostníci, můžeme se objednat dohromady?
Pokud se objednáte dohromady, budete i společně uvedeni na jednom certifikátu pod IČ té společnosti, jejíž údaje jste uvedli v objednávce. Pokud realizujete stavby každý pod svým IČ, pak je potřeba se přihlásit jednotlivě, tj. vyplnit samostatné objednávky.

2. Jakou formou probíhá certifikační test?
Test se provádí v elektronické podobě (na chytrém telefonu, tabletu či notebooku). Obsahuje 20 otázek převážné z technologického postupu, pravidel montáže a systému. Za úspěšné absolvování je považováno dosažení minimálně 85% správných odpovědí. Výsledek testu se dozvíte ihned. V případě, že nedosáhne požadované hranice, test opakujete.

3. Jakou délku platnosti má Certifikát?
Platnost Certifikátu je 3 roky ode dne konání Certifikačního školení.

4. Za jak dlouho po školení dostaneme Certifikát?
Certifikát posíláme Českou poštou obvykle do týdne po termínu školení. O přesném termínu předání Certifikátu České poště Vás informujeme mailem. Pokud Vám Certifikát nedorazí do schránky do 7 dnů od obdržení tohoto mailu, ozvěte se nám na skolasuchevystavby@saint-gobain.com. Do 7 dnů od prvního odeslání Vám Certifikát odešleme znovu a zdarma. Po tomto termínu se opětovné odeslání Certifikátu řídí pravidly pro vystavení duplikátu a je zpoplatněno částkou 200,-Kč.

5. V minulosti jsme byli certifikováni. Platnost našeho Certifikátu už uplynula, jak máme postupovat?
V případě zájmu o prodloužení platnosti Certifikátu na další 3 roky je potřeba znovu absolvovat Certifikační školení – tj. vybrat si termín zde, zúčastnit se a složit závěrečný test.

6. Můžu zaplatit kurzovné v hotovosti?
Úhrada tohoto kurzu probíhá pouze bankovním převodem před termínem konání. Sledujte termíny splatnosti na výzvě k platbě, které obdržíte mailem po odeslání objednávky. Platba na místě v hotovosti bohužel není možná.

7. Jak mám postupovat, když se nemůžu na objednané školení dostavit?
O této skutečnosti nás informujte co nejdříve písemně na skolasuchevystavby@saint-gobain.com. Pokud tak učiníte nejpozději 5 pracovních dnů před termínem, nabízíme přesun Vaší objednávky na jiný termín daného kurzu nebo vrácení kurzovného v plné výši. Při zrušení účasti 5-3 pracovní dny před konáním kurzu vracíme  50 % z kurzovného. Při odhlášení méně než 3 pracovní dny před konáním kurzu nevzniká nárok na vrácení kurzovného.

8. Může být na Certifikátu uvedeno jméno majitele firmy namísto proškoleného zaměstnance?
Nemůže, pokud majitel firmy nebyl proškolen a nesložil certifikační test. Na Certifikát uvádíme pouze ty osoby, které certifikační školení absolvovaly a úspěšně prošly testem.

9. Kde zjistím, jestli je můj certifikát ještě platný?
Platnost je uvedena na Certifikátu. Jestli ho nemáte po ruce, můžete si platnost ověřit zde. Pokud se v této databázi realizačních firem nenajdete, tak platnost Vašeho certifikátu již skončila. Pokud jste přesvědčeni, že certifikát platný je, a na našich stránkách se nenajdete, napište nám na skolasuchevystavby@saint-gobain.com. Prověříme to.

10. Potřebuji kopii certifikátu. Co pro to musím udělat?
Opisy vystavujeme pouze na aktuálně platné certifikáty. Platnost požadovaného certifikátu si můžete ověřit zde. Objednávku pro vystavení opisu certifikátu vyplňte zde

11. Nejsem podnikající osoba, můžu získat Certifikát?
Certifikát je vázán na IČ, může být tedy vydán pouze podnikatelskému subjektu – fyzické (OSVČ) nebo právnické osobě.

12. Jaké živnostenské oprávnění potřebuji pro montáž sádrokartonových konstrukcí?
Zhotovovat konstrukce systémů suché výstavby jsou oprávněny fyzické a právnické osoby, které mají dle zákona č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání živnost řemeslnou zednictví (§20-21 živnostenského zákona) nebo živnost vázanou (§23-24 živnostenského zákona) Provádění staveb, jejich změn a odstraňování. Podrobnosti zde