fbpx
icona Menu

Nejčastější dotazy – Certifikace SDK

Chceme vzít na školení více lidí, ale objednat jdou jen 2 osoby. Co s tím?
Účast více osob jak těch dvou, které budou zároveň uvedeny na Certifikátu, možná je. Tyto osoby (jméno a příjmení) musí být uvedeny v objednávce v poli Poznámka.  Poplatek za účast těchto osob je 500,-Kč/os. a je hrazen vždy v hotovosti na místě.

Jak máme doložit referenční  stavby?
S potvrzením objednávky obdržíte mailem formulář, kde vyplníte údaje o 2 stavbách, kde jste prováděli konstrukce suché výstavby za poslední 3 roky – jde o čestné prohlášení zástupce firmy, nejsou potřeba ani podpisy zadavatele, ani přikládat projektovou dokumentaci či fotografie.

Jak postupovat v případě, kdy nemám požadované referenční stavby?
Dvě referenční stavby představují doložení praxe a jsou podmínkou pro získání Certifikátu. Je úplně jedno, v jakém jste byl vztahu k dané realizaci (dodavatel / subdodavatel / zaměstnanec / brigádník / svépomocník atd.). Stejně tak nehraje roli, v jakém systému suché výstavby byly stavby realizovány. Pokud ani v tomto případě referenční stavby nemůžete doložit, pak je nutné nejprve absolvovat Základní školení montáže sádrokartonu. Osvědčení o absolvování tohoto kurzu je plnohodnotným nahrazením 1 referenční stavby.

Jak probíhá certifikační test?
Certifikační test probíhá elektronicky a výsledek je účastníkovi znám ihned. Testy se provádí na mobilních zařízeních účastníků, proto doporučujeme mít chytrý telefon/tablet nabitý a vzít si s sebou brýle na čtení, potřebujete-li je. Nemáte-li vhodné mobilní zařízení, zástupce pořadatele Vám ho pro provedení testu v místě zapůjčí.

Jaká je platnost Certifikátu?
Platnost Certifikátu je 3 roky, pro členy Cechu suché výstavby ČR je platnost prodloužena na 5 let.

Kdy dostanu Certifikát?
Certifikát posíláme Českou poštou obvykle do týdne po termínu školení. O přesném termínu předání Certifikátu České poště Vás informujeme mailem. Pokud Vám Certifikát nedorazí do schránky do 7 dnů od obdržení tohoto mailu, ozvěte se nám na mail skolasuchevystavby@saint-gobain.com. Do 7 dnů od prvního odeslání Vám Certifikát odešleme znovu a zdarma. Po tomto termínu se opětovné odeslání Certifikátu řídí pravidly pro vystavení duplikátu a je zpoplatněno částkou 200,-Kč.

Propadl nám Certifikát a potřebujeme ho obnovit. Jak postupovat?
Certifikát vydáváme po absolvování Certifikačního školení montáže sádrokartonu. To je určeno pro všechny bez rozdílu – tedy jak pro první certifikaci, tak i tzv. recertifikaci (obnovení). V případě zájmu o prodloužení platnosti Certifikátu na další 3 roky (popř. 5 let) je tedy potřeba vybrat si termín, zúčastnit se a složit závěrečný test.

Jak postupovat, když potřebuji převést platný Certifikát na novou společnost?
Převod platného Certifikátu možný je za podmínky, že zůstávají nezměněny proškolené osoby (odpovědní zástupci).
Změnu provádíme na základě písemné žádosti zaslané na adresu skolasuchevystavby@saint-gobain.com s těmito náležitostmi:
1) název a IČ původní (certifikované) firmy,
2) název a IČ nové firmy + výpis z Obchodního nebo Živnostenského rejstříku,
3) termín, ke kterému zaniká společnost původní a vzniká společnost nová
4) souhlas se zrušením původního Certifikátu podepsaným statutárním orgánem původní (certifikované) společnosti.
Zároveň musí být vrácen originál Certifikátu na adresu sídla naší společnosti.
Novému certifikátu zůstává zachována původní délka platnosti stejně jako původní odpovědní zástupci. Tato služba je zpoplatněna částkou 200,-Kč.

Jsem vyučen v oboru montér suchých staveb. Můžu získat certifikát i bez školení?
Certifikace se vztahuje ke konkrétnímu systému suché vnitřní výstavby, na školení se probírají právě odlišnosti od běžných pravidel montáže s ohledem na daný systém a také nové technologie a postupy . Z těchto důvodu musí standardním certifikačním školením projít i držitel výučního listu oboru montér suchých staveb.

Nejsem podnikající osoba, můžu získat Certifikát?
Certifikát je vázán na IČ, může být tedy vydán pouze podnikatelskému subjektu.

Může být na Certifikátu uvedeno jméno majitele firmy namísto proškoleného zaměstnance?
Nemůže, pokud majitel firmy nebyl proškolen a nesložil certifikační test. Na Certifikát uvádíme pouze ty osoby, které certifikační školení absolvovaly a úspěšně prošly testem.

Kde zjistím, jestli je můj certifikát ještě platný?
Platnost je uvedena na Certifikátu. Jestli ho nemáte po ruce, můžete si platnost ověřit zde. Pokud se v databázi našich realizačních firem nenajdete, tak platnost Vašeho certifikátu již skončila. Pokud jste přesvědčeni, že Váš certifikát je platný, ale na našich stránkách jste se nenašli, napište nám na skolasuchevystavby@saint-gobain.com a my to prověříme.

Jak zažádat o vrácení uhrazeného certifikačního poplatku v případě, že jsem zrušil svou účast písemně před termínem konání Certifikačního školení?
Žádost o vrácení kurzovného musí být zaslána písemně na mail skolasuchevystavby@saint-gobain.com a musí obsahovat název a termín kurzu a číslo účtu, na který má být kurzovné vráceno.

Co dělat, když potřebuji opis daňového dokladu za uhrazený certifikační poplatek?
V případě, že jste hradili certifikační poplatek bankovním převodem, zašlete žádost o opis zjednodušeného daňového dokladu na mail  skolasuchevystavby@saint-gobain.com. Kromě názvu vaší společnosti nezapomeňte uvést místo absolvovaného Certifikačního školení.
V případě, že jste certifikační poplatek hradili v hotovosti v místě konání Certifikačního školení, obraťte se na zástupce z místa konání. Kontakty ZDE